Diadora - o značke

Znamenia víťazstva

Dia Dorea znamená v gréčtine "zdieľať dary a pocty". A presne to sa stalo údelom talianskej športovej značky Diadora: dosiahla skvelých úspechov a vďaka tímovej spolupráci a prirodzenej súťaživosti vybudovala rešpektované impérium.

Kvalita, design aj pohodlie

Diadora je lídrom športového trhu už viac ako šesťdesiat rokov. Túto taliansku značku športového vybavenia charakterizuje jedinečný štýl a vysoká kvalita podnecujúca tie najlepšie športové výkony. Bola založená roku 1948 v meste Caerano di San Marco v severotalianskej provincii Treviso a pôvodne sa zaoberala výrobou kvalitnej turistickej a pracovnej obuvi. V šesťdesiatych rokoch rozšírila svoj záber o športové vybavenie všeobecne a využívaním moderných technológií rýchlo získala vysokú kvalitu a skvelú povesť. Celosvetový ekonomický boom a obrovský rozvoj profesionálneho športu v 70. rokoch minulého storočia zastihol Diadoru pripravenú. Presúvala svoj záujem na stále viac športových odvetví a zvolila cestu nekompromisnej kvality. Zamerala sa na technické a vysoko výkonnostné produkty vyhovujúce vysokým nárokom profesionálnych športovcov. Kládla dôraz na pohodlie i progresívny dizajn a táto cesta zožínalo ďalšie úspechy.

Diadora naviazala spoluprácu s hviezdami atletiky a futbalu a to ju vynieslo na výslnie. Do polovice 70. rokov predala viac ako tri milióny párov a bola zastúpená v 45 krajinách sveta. Rad víťazstva zvýšila prestíž značky a Diadora sa stala synonymom úspechu, nenapodobiteľného talianskeho štýlu a kvality.

Tím popredných odborníkov a špecialistov

Nasledujúce desaťročia zamierila spoločnosť svoju pozornosť aj na iné odvetvia športov, ako tradičný tenis, atletiku či futbal. Cyklistika, basketbal, volejbal, motorizmus, ale tiež šerm alebo box, to boli nové ciele Diadory. Spolupráca s najväčšími športovými hviezdami posunula latku zas o niečo vyššie. Kto by nepoznal mená ako Martin Mulligan, Bjorn Borg, Boris Becker, Roberto Baggio, Giancarlo Antognoni, Pierluigi Collina, Ben Johnson, Alain Prost, Niki Lauda alebo Ayrton Senna. Zvyšujúce sa nároky na profesionálnu športovú topánku viedli k založeniu výskumného centra, v ktorom pôsobí vynikajúci tím vývojárov, obuvných expertov, špecialistov na ortopédiu a odborníkov z bio-inžinierskeho centra Milánskej polytechniky. Vďaka nim vyvinula značka Diadora mnoho prevratných technologických riešení.

V 90. rokoch Diadora sponzorovala mnohé športové šampionáty a jej svieži a jedinečný štýl si získaval nových a nových priaznivcov. Súčasnosť patrí v produkcii značky najmä tenisu, futbalu, behu a cyklistike.


Cyklistika

Na pole profesionálnej cyklistiky vstúpila Diadora v 80. rokoch minulého storočia s veľkým zaujatím i nasadením. Počas rokov napomohla na mnohé cenné úspechy a víťazstvá v najprestížnejších pretekoch. Sponzorovaní športovci a ich tímy útočili na najvyššie priečky Tour de France, Giro d'Italia alebo Hour Record.
Medzi prvých športovcov, ktorí obul tretry Diadora a vyhrali svoj životný zápas bol napríklad Giovanni Battaglini, víťaz Giro d'Italia z roku 1981. A zoznam športových celebrít spätých so značkou Diadora môže pokračovať menami ako Francesco Moser, Moreno Argentin, Marino Lejarreta, Maurizio Fondriest , Gianni Bugny, Davide Rebellin, Guido Bontempi, Alexi Grewal, Laurent Fignon, Bijarne Riis, Andrew Hampsten, Tony Rominger, Alex zulla, Johan Museeuw, Claudio Chiappucci, Rolf Sorensen, Mario Cipollini, Evgenj Berzin, Andrei Tchmil, Franco chiocciola, Claudio Corti, Octavio Dazzan, Dimitry Konyechev, Johan Mussew, Giovanni Lombardi, Mariano Piccoli, Marco Giovanetti, Johan Tomac, Maria Canins, Danilo Di Luca alebo Igor Astarloa.
A presuňme sa do súčasnosti: aj dnes spolupracuje značka s vynikajúcimi cyklistickými tímami a sponzoruje veľké cyklistické hviezdy, ako sú Alessandro Ballan, Damiano Cunego, Aurelio Fontana, Adriano Malori, Fabiana Luperini, Giorgia Bronzino alebo Marta Bastianelli.